Bu 'Ezgi' Olamaz ! :)

Olamam çünkü beni bilen bilir yemek yemeyi ve yapmayı acayip seviyorum. Yeni ve değişik tarifler bizim ailede benden sorulur oldu son zamanlarda :) Tabi hem yapıp hemde yiyen bir insan düşünün..
Ve tabi buna inat küçük bir kız çocuğuyken tahta gibi cılız bir Ezgi düşünün şimdi de. Düşünemediniz dimi ? Zorla yedirilen mamalar, vitaminler sanırım şimdi etkisini göstermeye başladı :(

İşte bu yüzden artık hayatımın değişmesi gerektiğinin kararını verdim. Çok sık diyete girip 2. Gün bozan Ezgi 'ye tabii ki kimse inanmadı :) Aslında bende çok inanarak başlamadığımı itiraf ediyorum. Ama bu durum benimde sinirimi bozmaya başlayınca gidip hemen bir spor salonuna yazıldım. Tabi arkadaşımla beraber (kız kıza gaza getirme durumu ☺️☺️) 


Aslında bu yazıyı daha ilk günlerde yazmayı planlamıştım ama rezil olmamak için kesin sonuç almadan yazmıyım dedim. Evet bu yazıyı şu an yazdığıma göre bildiniz! :) dün tartıldım veee : Ben tam 3 kilo vermişiiiiiiiimm ☺️☺️☺️
3-4 gün sonra 1 ay dolucak. 1 ayda 3 kilo kimileri için çok kimileri için az. Benim için müthiş bi başlangıç. Benim gibi herşeyi herşeyli yiyebilen bir insan için, diyeti 2. Öğünde bozan bir insan için.. 

Neler yaptığıma gelince ;
Sporu hiç aksatmamaya çalıştım. Salona gidemediğim günlerde kaldığım yurtta veya evde egzersizlerimi yaptım. Koşu bandında koştum, en kötü dışarıda yürüdüm. 
                   

İlk hafta yataklardan kalkamadım ama şimdi günde 200 mekik çekmeden içim rahat etmiyor ☺️ Ve üzgünüm kızlar düz karnın tek çaresi mekikmiş. 
                                

Okula gittiğim için diyet yapmak çok zor oluyor ancak ben yine de dikkat etmeye çalışıyorum. Kahvaltımı yapmadan çıkmıyorum. Bazen nesfit, bazen klasik peynir zeytin domates ve açık şekersiz çay :) Duruma göre..  
Öğlen okulda tam tahıllı ekmekle tost yaptırıyorum. Çok az kaşar, domates ve kekik var içinde. Resmen dil döke döke getirttim bu ekmeği. Başlarında duruyorum o derece ☺️
                                 
En zoruda dışarıda diyet yapmak :(  Okulda zaten zor.. Ama gelin görün ki dışarıda diyet birşeyler yemek daha da zor. Salatadan başka seçenek yok neredeyse. Ben yeni yeni birşeyler keşfetmeye başladım. Sizlerlede zamanla paylaşıcam bunları. Akşam yemeği seçeneklerim yağsız, şimdilik karbonhidratsız yiyecekler.. Hiç birşey bulamadığımda kurtarıcım et ve balık :) Hatta et seçeneğini dışarıda olduğum bir zaman kullandım. Gayet lezzetliydi de.
                                      

En sevdiğim de haşlanmış sebzeler :) Brokoli hastayıııım. Yanında yağsız tavuk göğüsü omnomnom!

                         

Nerde o kremalı çikolatalı kahveler :( Ama yerini dolduran çok lezzetli bir içecek bulduuum. Starbucks'ta  
içebileceğiniz Berry Hibicus Refesher. Nefiss :) 
                             
Tabii evde yapabilceğiniz ara öğünler de var. Yukarıdaki uzun bardakta ki lezzetli Smootie leri ben yaptım :) Onlarında bi ara tarifini yazarım. Son olarak zencefil limonlu soğuk çay favorim. 
Çok fena araştırmalardayım. Kilo verdikçe daha da hırslanıyorum. 
Aslında olay basit.
Tek kural beyaz olan yiyeceklerden uzak dur. Ekmeği azalt (hatta olabildiğince yeme) 
Evet ben başardım :) Yersem de tam tahıllı ekmek tercih ediyorum. 
Şeker ve tuz ZEHİRDİR! neredeyse 1 aydır meyveden alıyorum şeker ihtiyacımı. Her hastalığın başı bunlar değil mi zaten.. 
Beyaz pirinç makarna yersen kilo vermen mümkün değil :( Ufak bi not; Bulgur yiyebiliyormuşuz :))
Bol su, bol yeşilçay, bol meyve.. Muz da tehlikeli dikkat :)
Gece asla yeme.
Çok canım çekti, kaçamak, bu son dersen o diyetten hayır gelmiyor. Test edildi.

Bunlar yıllardır bildiğim şeylerdi. Ama uygulamak zordu. Şimdi pes etmeden hayatımı bu şekilde düzene soktum.Anladım ki spor sadece kilo için değil sağlıklı hayat içinde gerekliymiş. Elimden geldiğince devam edicem 😊

Diyetteyken de lezzetli yemekler yemeye özen gösteriyorum. Ve sizinlede onlardan bir kaçını paylaşmayı düşünüyorum. Takipte kalın.

Sağlıklı ve zinde kalmayı da unutmayıın 😃

Yorumlar

Popüler Yayınlar