BALAYI TAVSİYESİ - PHUKET TAYLAND

Maya Bay
Herkese merhaba !
Uzuuun zamandır yazmak istediğim bir seyahat/öneri yazısıydı ancak blogumu çok yakın zamanda aktifleştirdiğim için şu sıralar yazıyı tamamlayabildim. Maalesef ben Tayland'da olduğum sıralar blogumu geçici olarak dondurmuştum. Ve sonunda fotoğrafları ve aklımdakileri toparlayıp tüm deneyimlerimizi paylaşmaya hazırım!

Yaklaşık 2 yıl önce (sadece 2 yaz geçti ama hala etkisindeyim) balayı tatilimizi planladığımız dönemde aslında hiç yurt dışı düşünmemiştik. Düğün, ev masrafları zaten fazla olduğu için bütçe ayıramayız diye düşünürken kendimi internette araştırma yaparken buldum. Kaba taslak yaptığımız hesaplamayla bile Marmaris, Antalya gibi şehirlerde yapılan balayı tatillerinin  çok daha fazla bütçe gerektirdiğini farkettik. Yurt içi otellerinin yaz fiyatları (üstelik balayı çifti olduğunuzu bildirirseniz herşey 2 katı) el yakınca bizde o parayı dünyanın bir ucunda hiç bilmediğimiz bir adada harcamak istedik.

Rahatlıkla söyleyebilirim ki İYİ Kİ gittik. Hem dolar 3 TL civarındaydı. (Ülkece iyi günlerimizmiş) Hem de böylesine masalsı bir tatili hayallerde bırakmadığımız için çook mutluyum.
Geçen yaz artan döviz kurları şu an için hala çok düşmüş sayılmaz. Ancak hesap yapabilmeniz adına bizim yaptığımız masraflardan da bahsetmeye çalışacağım.

Öncelikle bilet ve rezervasyon işlemlerini 3 ay önceden tamamladık.
( En az 3 ay önce tamamlamanızı öneririm. )
Vize yok. En güzeli de bu. Sadece kimliğiniz, pasaportunuz. Tamamm!  Söylemekte fayda var pasaportunuzun süresinin bitişine en az 6 ay kalmak zorunda. Yani 6 aydan daha uzun yapmalısınız en az 1 yıllık gibi..

Uçak biletlerimizi enuygun.com üzerinden satın aldık. Türk Hava Yolları'nı tercih ettik. Hem konfor hemde güvenilirlik açısından bizi çok tatmin etti. Ve şanslıydık aktarmasız direkt Phuket uçuşları biz bilet almadan bir kaç ay önce başlamıştı.
(Gidiş Dönüş -Atatürk-Phuket -2 Kişi toplamda 4 bin ödedik)
Phuket Patong Beach
Ve otel seçme zamanı!hotels.com üzerinden araştırma ve sonrasında rezervasyon yaptık. Önceliğimiz temiz ve şehir merkezine yakın olmasıydı. Açıkçası balayı çifti olduğumuzun orada hiçbir önemi yoktu. Tamamen konaklama üzerinde durup seçim yaptık. Bu nedenle 3 yıldızlı, Tayland mimarisini oldukça yansıtan müthiş otantik bir otel tercih ettik. Yorumlardan temiz olduğuna kanaat getirdikten sonra rezervasyonumuzu yaptırdık. Neticede tüüüüm gün gezip sadece yatmak için otele gitmeyi planlamıştık. Üstelik sadece kahvaltı dahil tercih ettik. Her gün farklı tatlar denemek istediğimiz için boşuna akşam yemeği için otele tıkılmak istemedik.
Otelimiz meşhur Bangla Road'un alt sokağındaydı. (Patong Merkez)
Tayland'ın o baharat kokulu manzarası eşliğinde gün batımını geçirebileceğiniz bir terasta bulunan ufak bir havuzu vardı.Havuz neredeyse bize özel gibiydi. Ortak olmasına rağmen çook sakindi. Aynı zamanda efsane güzellikte bir jakuzi..
Hayal ettiğimizin ötesinde sakin, otantik, temiz ve uygun bir otel bulduk. Bir kere daha gidersek kesinlikle tekrar misafirleri olacağız.  ( 1 haftalık kahvaltı dahil 800 TL verdik ŞAKA GİBİ , şu an çok daha yüksek :(  )
Gitmeden önce tüm paramızı dolara çevirdik. Bavullar hazır! Biz heyecanlıyız. Yol gidiş 11 saat- dönüş 9 buçuk saat sürdü. (Güzergah değişikliği sebebiyle)

Vee Tayland'dayız!
Rayaburi Hotel
Uçaktan iner inmez havalimanında gözümüze ilk çarpan döviz ofisinde paramızın bir kısmını Baht'a çevirdik. (Tayland para birimi BAHT)
Ve biz Türk lirasına kıyasla sadece bir 0 atıyorduk. 100 lira 10 Baht ediyordu. (Bu gerçekten çok uygun fiyat demekti)

Yiyecek,içecek aşırı ucuzdu. Marketlerden çıkmak zordu :) Sokak yemekleri konusu ayrı bir tez konusu ancak yeni tatlara açık birisi değilseniz abur cuburlara muhtaç kalabilirsiniz:) Biz yemek konusunda sıkıntı çekmedik. Uzak doğu mutfağını zaten çok sevdiğimiz için bol bol Pad Thai yedik. Tofusuz tavsiye ederim :)

Yemek konusuna tekrar değinicem- şimdi ulaşımla devam edelim.

Ulaşım
Kesinlikle Uber çok daha sağlıklı bir seçenek. Ancak internet üzerinden de kiralama yapabilirsiniz. Taksiler oldukça lüks, konforlu ve ulaşılabilir. Tuk Tuklar da var tabi :) Şehri hem gezip hemde ulaşım sağlayabilirsiniz.

Neredeyse her şey çok ucuzdu. Tabii öncelikle siz bir turistsiniz,unutmayın. Her yerde olduğu gibi pazarlık şart! Olabildiğince pazarlık yapın.

Biz kendimiz gezmek istediğimiz için bir turla gitmedik. Kafamıza göre takıldık. Adım başı tur acentaları var. Beğendiğiniz bir turu çok rahat satın alabilirsiniz. Sizi tur sabahı otelinizden servisle alıp, tatil bitiminde otelinize aynı şekilde bırakıyorlar. Yaklaşık 800 TL 'ye ada turu satın aldık. Tüm meşhur adaları gezdik. Phi Phi adasında 1 gece konakladık. Gece boyu sahilde devam eden ateş showlarını izledik. Su üzerinde yaşayan müslüman köyünü gördük. Ve orada mola verip yemek yedik. Kano gezisi yaptık. Maymun adasını gördük.. Yaklaşık 8-9 adayı sürat tekneleriyle gezdik. O fiyata oldukça tatmin ediciydi. Ve yaşayabileceğim en iyi deneyimlerdi. Hafızamdan gitmemesi için arada fotoğraflara açıp açıp bakıyorum :)
Su Üzerindeki Müslüman Balıkçı Köyü Koh Panyee Adası
Andaman Sea Kano gezisi
Phi Phi Island
Herşeyiyle harikaydı. Biz 10 bin civarı bütçe ayırmıştık. Çok rahat gezdik, yedik, içtik.. Üstüne elimiz kolumuz dolu, sevdiklerimize hediyelerle geldik. Yaptığım kozmetik alışverişlerini dahil edip 10 bini aşmadığımızı söylebilirim :)

Kesinlikle öneriyorum. Daha detaylı paylaşımlar ara ara gelecek. Aklınıza takılan bir şey varsa sorularınızı bekliyorum. Sevgiler!