Gazete Desenli Tırnaklarım


Gazete baskılı ojelerimi bugün ilk kez denedim. Ve çook sevdim. Herkes sevdi :)

Deneme yaptığım için olur mu, nasıl olur bilmediğimden yapım aşamalarını çekmedim. Ama bugün arkadaşlarımdan gelen sorular üzerine nasıl yaptığımı anlatıyım dedim :)

Öncelikle ojenizin açık renk olmasına dikkat edin. Baz ojeniz açık renklerde olursa yazılar o kadar net görünür. Bembeyaz bir oje de olur, benim kullandığım gibi ( french için kullandığımız ) rakı beyazı da olur. Açık beyaz yani. Yeter ki açık tonlarda olsun. Açık mavi bile olur. Belki daha güzel olur :)

Ojemiz kuruduktan sonra alkol veya kolonya ile tırnağımızı ıslatıyoruz. Ben kolonya ile yaptım. Ve tırnağımıza uygun minik gazete parçaları kesiyoruz. Islattığımız tırnağımıza gazete kağıdını yapıştırıyoruz. Kaldırdığımızda desenin yüzeye geçtiğini görüceksiniz. Ve daha sağlam olması için üzerine parlatıcı bir cila sürerek sabitliyoruz. Böyle şirin ve nostaljik bir ellere sahip oluyoruz :)

Ben şunları kullandım :


Yalnıız anlattığım gibi olsa da zor aşamaları olan bir işlem. Çok bastırdığımızda gazete ojeye yapışıyor. Ve silip en baştan başlamak gerekebiliyor. Deseni bastırmadan daha kolay çıkartabilmemiz için (yada bastırsak bile ojeye yapışmasını engellemek için) ojenizin iyice kuruduğundan emin olun.

İkinci bir ipucu ise, ufak yazılar tercih edin.Tırnağınızda daha kibar durması açısından ve daha fazla yazı sığdırabilmek açısından..

Son olarak gazetedeki koyu yazıları tercih etmeye çalışın. Rengi ne kadar koyu olursa boyası o kadar yoğun olur. Bu yazıları tırnağa aktarmak daha kolay. Ayrıca tırnakta daha görünür oluyor.

İşte bu kadar :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar