Geleneksel Yaz Tatili Muftak Şenlikleri: Evde Kolay Noodle Tarifi

Her tatilde can sıkıntısından yeni bir şeyler denemeyi, keşfetmeyi çok seviyorum. Bu yüzden geleneksel yaz tatili mutfak şenlikleri bugün itibariyle başlamış bulunmakta :)

Bugün evde denediğim tarif bir Uzak Doğu yemeği olan Noodle.


Daha önce Çin Restaurant'ında yemiştim. 'Nasıl yaniiii? Çook sevdim' diyip tekrar gitmiştim. Derken evde canım çekmeye bile başladı. Ör; bugün :)


Ben birden gaza gelip yaptığım için sadece elimdeki malzemeleri kullandım. Aslında eksiği var. Ama tadında pek değişiklik yoktu. Ben bayıla bayıla yedim. Hem öyle pahalı bir yemekte değil. Herkesin evinde bulunan temel malzemelerden oluşuyor. Ana malzemesi bildiğimiz ERİŞTE.


Benim kullandığım malzemeler Tek kişilikti. Kendime kadar yaptım. Yeterli de oldu :)


Canı çeken, ziyan olmasından korkanlar için denemelik Tek Kişilik Noodle :


* Yarım Paket Erişte
* 2 adet Yeşil biber
* 1 adet Havuç
* 1 adet kuru soğan
* 1 diş sarımsak
* Bir miktar sıvı yağ


( Orjinaline göre ek olarak : Kırmızı biber, brokoli, Tavuk yada Dana eti, isteğe göre Mantar )


Biber, soğan ve sarımsakları jülyen şeklinde doğradım. Özelliği bu. İçinde uzun uzun renkli sebzeler görünmeli.


Havuçları da jülyen tarzı doğradım. Doğrayıcının üst kısmında ki rendesi bu işi kolay halletmemi sağladı.


Soya soyu en uyumlu sos bu yemekte. Soyasız Noodle olmaaaaz :)


Önceden hazırladığım erişteyi bir kenarda beklettim. Sonra yağda soğan ve sarımsakları sotelemeye başladım. Sonra biber ve havuçları ekledim. 


İyice sotelenen sebzelere göz kararı Soya sosu ilave ettim




Son olarak eriştenin içine döküp karıştırdım. İsteğe bağlı tekrar soya sosu ilave edilebilir. Ben bol bol ekledim :) Napıyım öyle seviyorum :))


Veee karşınızda ev yapımı basit Noodle :


                                                           Nom nom nomm :) 


Bu da Great Dongfang Chinese Restaurant ta ben Noodle yerken çekilmiş bir foto ;
Afiyet olsuun :)


:*

Yorumlar

Popüler Yayınlar